Όλα για τους …αυτοκινητόδρομους!

ΕΓΝΑΤΙΑΣυμφωνία με τις τράπεζες εντός του πρώτου διμήνου με στόχο να κυρωθούν οι νέες συμβάσεις παραχώρησης από τη Βουλή τον Μάρτιο και να επανέλθουν οι εργολάβοι στα εργοτάξια μέχρι το Πάσχα επιδιώκει το υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών για τους τέσσερις οδικούς άξονες, συνολικού ύψους 5,5 δισ. ευρώ. Η προκαταρκτική συμφωνία με τους εργολάβους για την περικοπή του φυσικού αντικειμένου δύο εκ των τεσσάρων έργων (του άξονα Κόρινθος – Πάτρα και του άξονα Κεντρικής Ελλάδας), όπως αναφέρει ο Φ.Κόλλιας στο euro2day, άνοιξε το δρόμο για τα παζάρια με τις τράπεζες που συμμετείχαν στο αρχικό σχήμα χρηματοδότησης, με στόχο να εξακριβωθεί ποιες θέλουν να μείνουν και ποιες θα αποχωρήσουν. Το πρόβλημα εστιάζεται στις 32 ξένες τράπεζες, αρκετές

από τις οποίες προέρχονται από ευρωπαϊκές χώρες με προβλήματα αντίστοιχα με την Ελλάδα, όπως οι ισπανικές και οι ιρλανδικές. Κάποιες από τις ισχυρές τράπεζες του 2008 (όταν υπεγράφησαν οι συμβάσεις παραχώρησης) σήμερα είναι σκιές του παλιού τους εαυτού.

Η πιθανή αποχώρηση τραπεζών ακόμα και από τα έργα που δεν περικόπτονται (Μαλιακός – Κλειδί και Ιόνια Οδός) μεγαλώνει το «χρηματοδοτικό κενό» που δημιουργείται από την τεράστια πτώση στην κυκλοφορία και στα έσοδα από τα διόδια.

Οι εργολήπτες και το Δημόσιο θα έχουν έσοδα τουλάχιστον 45% μειωμένα σε σύγκριση με τις προβλέψεις του 2008. Τότε είχε υπολογιστεί πως θα έφταναν τα 60 δισ. ευρώ στα 30 χρόνια εκμετάλλευσης των οδικών αξόνων, ενώ τώρα εκτιμάται πως δεν θα ξεπερνούν τα 33 δισ. ευρώ. Εντεκα ελληνικές τράπεζες συνεισφέρουν το 50% των δανειακών κεφαλαίων, ενώ οι 32 ξένες το υπόλοιπο 50%.

Για να κλείσει η «μαύρη τρύπα» από τα διόδια και τις αποχωρήσεις τραπεζών το υπουργείο Ανάπτυξης θα επιχειρήσει να αυξήσει τη χρηματοδότηση μέσω κονδυλίων του ΕΣΠΑ. Θετική εξέλιξη είναι και το δάνειο των 650.000.000 ευρώ που παραχώρησε η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) που εγκρίθηκε προ εβδομάδων.

Ομως, για να εκταμιευθεί το συγκεκριμένο δάνειο πρέπει να επιτευχθεί συμφωνία με τις τράπεζες και να εγκριθούν οι συμβάσεις από τη Βουλή.

Ο ειδικός διαπραγματευτής που όρισε η κυβέρνηση, Ευθ. Βιδάλης, γνωρίζει πως τα παζάρια με τις τράπεζες γίνονται υπό το άγρυπνο μάτι τεσσάρων γενικών διευθύνσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (Περιφερειακής Πολιτικής, Εσωτερικής Αγοράς, Ανταγωνισμού και Μεταφορών).

Η Κομισιόν έχει ξεκαθαρίσει πως για να εξακολουθήσει να χρηματοδοτεί τα έργα πρέπει να μη διαφοροποιούνται ουσιωδώς οι όροι των αρχικών συμβάσεων παραχώρησης και να μη βρεθούν οι εργολήπτες σε πλεονεκτικότερη θέση έναντι του 2008.

Πηγή: politis

 

 

 

 

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s